SUZUKI GSR 600

ÅRETS MC

06

INFO

Suzuki lanserar nu sitt alternativ till övriga streetfighters på marknaden. Den kommer framför allt att jämföras med Yamaha FZ-6, Honda CBF 600 och Kawasaki ER-6n.

Motorn kommer ursprungligen från GSX-R 600 men anpassad för den annorlunda karaktär som alla streetfightermodeller har. Det innebär att Suzuki har ökat vridmomentet i mellanregistret. Med sina 78 hk vid 10.500 rpm och en måttlig vikt (208 kg) bör den kunna tillfredsställa de flesta som vill ha en lite busig hoj som passar bra till allt utom långkörningar med skjuts och packning. Aluminiumramen är nyutvecklad för GSR 600 men har till skillnad från t.ex. MT-03 inte någon horisontell bakstötdämpare. GSR 600 har en vanlig teleskopgaffel med 43 mm diameter och det räcker förmodligen gott till GSR:ens tänkta användningsområde. Med sin måttliga längd, axelavståndet är 1.440 mm, och rimliga vikt på 183 torra kilon kan man anta att maskinen kommer att vara just så vägrolig som den är avsedd att vara.
Bromsarna är rejäla för storleksklassen och i fram sitter dubbla 310 mm skivor med fyrkolvsok, och i bak har Suzuki nöjt sig med en 240 mm skiva.

Designen följer den för streetfighters allmänna trenden. Överlag kan man säga att det är en tydlig streetfighter men inte så uppseendeväckande som vissa andra.

Vårt aktuella sortiment hittar du i prislistan

Ring oss gärna på 08 - 735 5000 för vidare info!